opc_loader

Retour & Garantie

Indien u bij ons een product besteld gaan wij er natuurlijk altijd van uit dat u tevreden bent met uw aankoop.
Maar uiteraard kan het voorkomen dat het aangeschafte product toch niet naar wens is.
Hiervoor hebben wij het retourrecht. De periode waarin u het product mag retourneren is veertien (14) dagen.
Hoe gaat het in zijn werk...

Het retourrecht is in Nederland ingevoerd zodat u bij een internet aankoop het product kunt bekijken zoals u dit ook in een fysieke winkel zou kunnen.
Dit wil zeggen, u mag een product uitpakken en bekijken, in sommige gevallen mag u dit zelfs monteren. 
Met kopen op afstand heeft u hierdoor in de meeste gevallen zelfs meer rechten bij een aankoop in een webwinkel als bij een aankoop in een fysieke winkel.

Wat mag er retour:

  • Nagenoeg alles mag retour, hier zijn vanzelfsprekend wel een aantal uitzonderingen op.

Wat mag er niet onder het retourrecht teruggestuurd worden:

  • Gebruiksartikelen: Spuitbussen, (geopende) verfblikken, 
  • Hygiene producten:  Ondergoed, oordopjes, scheerapparaten, etc. Vanzelfsprekend wil (bijna) niemand gedragen ondergoed kopen.
  • Op maat gemaakte producten, zoals onder andere fotoalbums, speciaal voor u gespoten producten, gemonteerde banden en  alles wat speciaal voor u op maat gemaakt is.
  • Producten met een kraskaart, zoals loten, maar ook game vouchers en andere actie producten.
  • Producten die in gebruik zijn genomen
  • Defecte productenm, deze hebben een garantie retourregelijk.


Wat is het verschil tussen testen en gebruiken? 
Een product testen wil zeggen, u ontvangt een product, u pakt deze uit en sluit deze aan.
Nadat u uw product voldoende heeft kunnen testen is dit de maximale test periode.
Het in gebruik nemen is feitelijk het langer gebruiken als de tijd die nodig is om een product te testen.

Onderstaand een aantal voorbeelden:
Voorbeeld 1: U koopt een cilinderkit, deze wilt u passen op de scooter, dit mag binnen het retourrecht. 
Zodra u de scooter start is het cilinder echter gebruikt, zodra dit het geval is mag deze niet meer retour. 

Bij het retourneren dit cilinderkit kunnen kosten berekend worden zoals een pakkingset, of als de zuiger beschadigd is een nieuwe zuiger etc. etc. 
Mocht u producten willen monteren, dan adviseren wij dit zeer zorgvuldig te doen. 
--

Voorbeeld 2: U koopt een kappenset, deze wilt u op de scooter passen, geen probleem.
U schiet per ongeluk uit met de schroevendraaier en beschadigd de kap.
Wettelijk moeten wij deze retour nemen. Echter mogen wij wel de kosten van het herstel doorberekenen. 
De kosten die wij hiervoor in rekening mogen brengen zijn zeer afhankelijk de set. Is het een unieke set, dan zal dit overgespoten moeten worden. 
Betreft het een simpele set, dan kan er een vervangend deel ingekocht worden.
U betaald dan slechts het beschadigde onderdeel zodat wij de door u geretourneerde set weer compleet kunnen maken. 

Retourneren:
Bij het retourneren van een product bent u niet verplicht een reden van retour op te geven.
Uiteraard waarderen wij dit wel. Indien een bepaald artikel bovenmatig vaak retour komt om dezelfde reden, dan zullen wij deze mogelijk uit het assortiment schrappen.
 

Mocht u niet tevreden zijn over uw aankoop, dan kunt u het product binnen 14 dagen na aankoop aan ons te retourneren.
Indien u vooraf aangeeft het product terug te sturen, dan heeft u vanaf de meldingsdatum 14 dagen de tijd deze aan ons te retourneren ( dit kunt u ook op dag 13 van het retourrecht aangeven). 
De gemaakte kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening. Wel krijgt u de gefactureerde verzendkosten terug welke op uw factuur berekend zijn. 
Het bedrag met de oorspronkelijke verzendkosten doen wij binnen 14 dagen aan u overmaken. 

Als tip geven wij altijd mee, verpak het product goed, als afzender bent u verantwoordelijk voor de retourzending, zowel tegen verlies/diefstal als tegen schade.
Verzend een product om die reden dan ook nooit in de productverpakking, deze is vaak dunner als verzendverpakking.


 

*Retourneren buiten het retourrecht:
Voor zakelijke klanten is retourrecht niet van toepassing, ook kan het zijn dat u als particulier telaat bent met een retour aanvraag, uiteraard kunt u hierover contact opnemen, in veel gevallen is een retour alsnog mogelijk.

*Uitsluiting van retourrecht:
Speciaal bestelde artikelen, speciaal voor u samengestelde artikelen en software worden vallen niet binnen het retourrecht, deze kunnen dan ook niet altijd retour genomen worden.

*Transportschade:
Heeft u een product met transportschade ontvangen? Dan dient dit binnen 24uur na aflevering gemeld te worden, stuur bij uw melding ook een foto van het product.
Kunt u geen foto maken? Omschrijf de beschadiging dan zo nauwkeurig mogelijk.
Tip: Indien de verzendverpakking beschadigd is adviseren wij de zending te weigeren!

*Garantie:
All Wheel Deals geeft op alle producten minimaal 6 maanden garantie op de werking van het product, hiervan uitgezonderd zijn slijtage onderdelen of gebreken welke door verkeerd gebruik zijn ontstaan en elektrische componenten zoals CDI units.

Indien u vragen of opmerkingen heeft, dan verzoeken wij u vriendelijk contact met ons op te nemen.

All Wheel Deals
Dongedal 27
2904CD Capelle aan den IJssel
Nederland
info@allwheeldeals.nl
IBAN: NL97ABNA0405164904
KvK: 50851667
BTW nummer is op aanvraag verkrijgbaar.

Vragen over garantie, retourrecht of transportschade kunnen gemaild worden naar info@allwheeldeals.nl


All Wheel Deals
Dorsvloerweg 61-63
2661MM Bergschenhoek
Nederland
010-7430140
info@allwheeldeals.nl
IBAN: NL97ABNA0405164904
BIC: ABNANL2A
KvK: 50851667
Btw: Op aanvraag verkrijgbaar

Contact

*
Beveiligingscode
CAPTCHA Image
Ik kan de beveiligingscode niet goed zien